Megosztjuk gondolatainkat

Egészség, pénz, munka, hobbi, emberi kapcsolatok, szellemi állapotunk netán a lelkünk...vajon melyiknek az állapota a legfontosabb?

Mi úgy gondoljuk, hogy ezen a nyolc területen egyszerre kell "dolgozni".... MOST!

Neked melyik a legfontosabb?

2014. március 24., hétfő



Aloe Vera legfontosabb aktív összetevői:

Vitaminok:
• A-vitamin (karotin): védi a sejteket a szabad gyököktől, jótékony hatással van a bőrre, hajra.
• B1 (tiamin): szükséges az energiatermeléshez és a szövetgyarapodáshoz, az izmok és az idegrendszer zavartalan működéséhez.
• B2 (riboflavin): szükséges a B6 működéséhez, elősegíti a növekedést, javítja a látást.
• B3 (niacin nikotinsav): anyagcsere-szabályozó, az idegrendszer működéséhez nélkülözhetetlen.
• B6 (piridoxin): fontos a vörösvértestek és ellenanyagok képzéséhez, az immun- és idegrendszer működéséhez.
• B9 (folsav): nélkülözhetetlen a fehérje szintézishez, a vörösvértestek képzéséhez.
• B12 (cianokobalamin): nélkülözhetetlen a sejtek növekedéséhez, a folsav sejtekbe juttatásához.
• C-vitamin (aszkorbinsav): fontos antioxidáns, számos betegségnél segíti a gyógyulást.
• E-vitamin (tokoferol): fontos antioxidáns, védi a sejthártyákat, fokozza a sejtregenerálódást.
• Kolin: segíti az anyagcserét, a zsírsavak felhasználását, a szervezet méregtelenítését.

Ásványi elemek:
• Kalcium és foszfor: segítik a csontfejlődést.
• Kálium (kálium-szorbát): szabályozza a szervezet vízháztartását, normalizálja a szív ritmusát, vérnyomáscsökkentő, hiánya esetén a sejtek, idegek és izmok nem látják el feladatukat.
• Vas: szükséges a vörösvértestek képzéséhez, és bizonyos enzimek keletkezéséhez.
• Nátrium: nélkülözhetetlen a vízháztartás szabályozásában.
• Klór: létfontosságú a gyomorsavképzésben, antiszeptikus, fertőtlenítő hatású.
• Mangán és magnézium: jelenlétük fontos az enzimek működéséhez, segítik az izmok és a központi idegrendszer hatékony működését jó állapotának megőrzését.
• Réz: nélkülözhetetlen a vas beépüléséhez, nagy szerepe van a kötőszövetek kialakulásában.
• Króm: segíti a zsírsavenzimek működését, fontos a vércukor-, és koleszterinszintjének szabályozásában.
• Cink: serkenti a fehérjék képződését, irányítja az anyagcsere-folyamatokat.

Mono és poliszacharidok:
cellulóz - glükóz - mannóz - aldonentóz - uronsav (hexo) - lipóz - allináz - L-ramnóz - acemannon.
Esszenciális aminosavak:
(A nyolc esszenciális aminosavból - melyet a szervezetünk nem tud előállítani- hetet tartalmaz)
Izoleucin - Leucin - Lizin - Metionin - Fenilalanin Treonin - Valin (a gyermekeknek a Hisztidin is, mert a szervezetük még nem tudja előállítani)

Szekunder aminosavak:
(A 14 szekunder aminosavból 11 megtalálható benne)
Aszparaginsav - Glutaminsav - Alanin -Argin (vagy arginin) - Cisztin - Glicin - Hisztidin Hidroxiprolin - Prolin - Szerin - Tirozin
Lignin, szaponin, antrakinon-ok:
1. A"ligninek" könnyedén hatolnak be a bőrbe.
2. A"szaponinok" antiszeptikus hatásúak.
3. Az"antrakinonok" hashajtó hatásúak. Fontos szerepe van a méregtelenítésben
• Aloin
• Barbaloin (barbaloin glükozid): antibiotikus és purgatív.
• Izobarbaloin: fájdalomcsillapító és antibiotikum.
• Antranol és antracén: stimulálják a vér oxigénmegkötését.
• Aloesav: antibiotikum.
• Aloe amodin: baktericid, purgatív.
• Fahéjsav: sebtisztító, csíraölő és fungicid.
• Fahéjsav-észter: fájdalomcsillapító, érzéstelenítő.
• Éteres olaj: nyugtató.
• Krizofánsav: fungicid (bőrgombaölő).
• Aloe ulcine: gátolja a gyomorszekréciót (hisztamin reakcióval).
• Rezisztanol.


Enzimek:
Irányítják a sejtekben lejátszódó kémiai folyamatokat, hiányuk előbb-utóbb betegséghez vezet.
• Amiláz: katalizálja az amidon hidrolízisét dextrózzá, maltózzá.
• Bradikináz vagy Bradikinináz: fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, serkenti az immunrendszert.
• Kataláz: megakadályozza a savoxidok felszaporodását a szövetekben.
• Cellulóz: segíti a normális emésztést.
• Kreatin foszfokináz: izomenzim.
• Lipáz: segíti a zsírok emésztését.
• Nukleotidáz: gyorsítja a nukleotidok hidrolízisét nukleozidokká.
• Alkalin foszfatáz: szabályozza a májműködést.
• Proteolitáz vagy proteáz: a fehérjéket alkotó elemeikre hidrolizálják.
• Foszfatáz (sav): hiánya a prosztata rák jelzője.
Aloe Vera legfontosabb tulajdonságai, szakirodalmak szerint!
• Immunrendszer erősítő, regeneráló
• Javíthatja az állóképességet és a kedélyállapotot
• Meggyorsíthatja a gyógyulási folyamatot
• Serkentheti és regenerálhatja a szervrendszereket (szív - vérkeringés, gyomor – emésztő és kiválasztó rendszer, nyirok rendszer)
• Méregtelenítő - vértisztító - baktériumellenes, gombaölő, csíraölő, lúgosító hatású
• Gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító
• Eredményesen gyógyíthatja az ízületi ill. izom gyulladásokat
• Hatékonyan javíthatja a vércukor és koleszterin szintet
• Magas antioxidáns révén, véd a rákkeltő szabad gyököktől
• Allergia – asztma kezelését segítheti
• Refluxot megszüntetheti
• Gyomorfekélyből adódó sebek kezelésében segíthet
• Sebösszehúzó, vérzéscsillapító hatású
• Heges sebek, égések, sugársebesülések gyógyulását segítheti
• Csökkenti a vér zsírtartalmát
• Tágítja a véredényeket
• Székrekedés ellen javallott
• Tágítja a finom hajszálereket és tisztítja a vért
• Hámszövetképző
• Javítja a szívműködést
• Csillapítja a köhögési ingert
• Csillapítja a viszketési ingert
• Javítja a látást
• Eltávolítja a szennyező anyagokat a szervezetből
• Élsportolóknak: kificamodáshoz, ránduláshoz, íngyulladásra lehet segítséggel
• A hölgyek használhatják szépségmaszk elkészítéséhez, arckrémként vagy a hajuk ápolásához
Michael Peuser az “Aloe, mint a gyógynövények királynője” című könyvéből idézzük az alábbi felsorolást. Peuser állítása szerint az Aloe az alábbi betegségeket, tüneteket és területeket képes gyógyítani. www.michaelpeuser.de
• Kiválasztó szervek
• Ízületi gyulladások
• Asztma
• Szembetegségek
• Torokgyulladás
• Vérszegénység
• Ágybavizelés
• Koleszterin problémák
• Krónikus bőrkiütés
• Mirigyduzzanat
• Vastagbélgyulladás
• Gyulladt bőrbetegségek
• Ekcéma
• Láz
• Elhízás
• Kötőszöveti gyulladások
• Lábgomba
• Sárgaság
• Nemi betegségek
• Daganatok
• Gyomorhurut
• Májgyulladás, zsugorodás
• Herpesz
• Aranyér
• Szívritmuszavarok
• Derékfájás
• Férfi meddőség
• Keringés
• Rák
• Máj, illetve lépmegnagyobbodás
• Leukémia
• Gyomorgyulladás
• Nyálkahártyatömlő-gyulladás
• Pikkelysömör
• Tuberkulózis
• Emésztőrendszer
• Székrekedés
• Termékenység nőknél
• Változókori fájdalmak
• Bélféreg, giliszta
• Cukorbetegség
• Nyombélfekély

2014. március 11., kedd


Harc az énképért

Láttunk már szülőt, pedagógust minimum iskoláskorunkban, vagy szülői értekezleten, aki vehemensen, indulattal bizonygatta, hogy valamely gyerek, gyerekünk mennyire rossz, kiállhatatlan, tehetségtelen, fegyelmezetlen, lusta, gyenge matekból, magyarból, piszkosan dolgozik stb. S amikor a bizonyítvány is "tanúsítja", hogy a gyerek kettes magatartású, tehetségtelen a matematikához, tehetségtelen az iskolához. Olyat is láttunk már, hogy állóháború alakult ki a felnőtt pedagógus és a hatéves kisiskolás között, hogy "jó-e?" a gyerek. És el tudjuk képzelni a háború kimenetelét. A pedagógus, amikor értékel, nem pusztán eredményt értékel, hanem értékelésével, későbbi eredményt okoz.
A nevelő azzal, hogy értékel, és ahogyan értékel énképet formál. S azzal, hogy énképet formál: sorsot formál.
Sokszor az iskoláskor első éveiben, ha nem is tudatosan, de harc indul a pedagógus és a szülő között, amelyben a tét: a gyerek énképe.
Ha a pedagógusi negatív értékelés győz, az lehet igazzá. Ha a pedagógus negatív énképet alakít a gyerekekben: negatív sorsot okoz! Ha pozitív énképet alakít: pozitív sorsot okoz! Minden gyerek olyan amilyen, s önmagában nincsen előjele. De megjelenhet negatív, vagy pozitív előjellel a nevelő viselkedésében. S ez énképet formáló erő. Nincs jó és rossz gyerek, de vannak helyesnek és helytelennek tartott cselekedetek.
Hogyan lesz az élethelyzetében kompetens, kreatív ötéves kisgyerekből az általános iskola egy éve után az iskolában szorongó, a feladatoktól tartó, iskolai élethelyzetben inkompetens érzésű hat - hétéves kisgyerek? S ma még ez nem tárgya a szülő és iskola szerződésének: abban nem egyeztek meg a felek, hogy negatív énképet kell kialakítani az addig pozitív énképű gyermekből. Hiszen azért van a pedagógia, hogy képesek legyenek a gyerekek a problémák megoldására, és nem azért, hogy megtanulják, hogy mire képtelenek.
Az iskolának a kompetenciákat kell gyártania és nem az inkompetencia-érzést. Persze az iskolának meg kellene mérnie a reális teljesítményt, főleg azért, mert meg kellene tanulni a gyerekeknek az iskolában is eredményeik reális értékelését. S ne feledjük, a sikerkereső; reáloptimista, s nem idealista elvakult önnön képességei felől. Éppen ez a kulcs: reáloptimista, reálpozitív értékelés.

Hogyan értékeljünk?

Avval lehetne az iskolának, szülőnek, minden nevelőnek, s nevelni tudó vezetőnek, ezen segíteni, hogy a sikerkereső módján szétválasztaná minden pedagógusi, nevelői, vezetői értékelésnél a személy értékelését a cselekedetek értékelésétől.
A személy mindig értékes, mindig pozitív, mindig jó, és szerethető, a cselekedet viszont a pontosabb célelérés miatt mindig korrigálható.
Helytelen cselekedet: korrigálandó cselekedetet jelentsen, és ami a legfontosabb: korrigálhatót, hiszen a cselekvő képes rá, ha azt hiszi képes rá.

Negatív énkép kialakítása tilos! Ezt kellene kiírni minden neveléssel foglalkozó helyen a hirdetményekre.

2014. március 5., szerda



Vagytok itt 53 ezren,
de nem mindenki egyenlő:

> 5% (2650 fő) közületek irigylésre méltóan sikeres lesz: Fejleszti a vállalkozását, gangol előre, kívülről úgy fog kinézni, mintha egy született mázlista és életművész lenne - mások körülötted főleg irigyelni fognak és vágyakozni a sikereidre, bekerülsz a világ leggazdagabb 1-2%-ába. A céljaid teljesülnek, és a magad és a környezeted életét rendkívül pozitívan befolyásolod. Az életed és az eredményeid révén a világ egy jobb hely lesz.

> 15% (7950 fő) átlagon feletti lesz: a céged menni fog, biztosít egy klassz profitot, amiből jobban megélsz mint a többség. Valószínűleg a világ leggazdagabb 10%-ba fogsz tartozni (nem olyan nehéz!). A céljaidból sok teljesül, elégedett leszel az eredményeiddel, másoktól felnéznek Rád, de titokban néha kicsit sajnálni fogod, hogy nem a maximumot hoztad ki a lehetőségeidből. Azért panaszra nem lesz okod, jól fogsz élni.

> A maradék 80%-nak (42 400 fő) viszont rossz hírem van: egész életedben küszködni fogsz. A vállalkozásod a tönk szélén fog lavírozni egész életedben. Több lesz a nehéz napod mint a könnyű, az álmaid, vágyaid nagy része beteljesületlen marad. Egész életedben irigykedve fogod nézni azokat a vállalkozásokat, amik elhúznak melletted és tovább jutnak, akik sokkal többet kihoznak ugyanabból a piacból mint Te. Lassan lemondasz az álmaidról, megkeseredsz, irigy leszel és titokban azt kívánod: bárcsak nekik sem sikerült volna. Kritizálni fogod őket, a saját sikertelenségedet pedig a körülményekre, a sorsra fogod.

===============
Na most jön a lényeg:
===============

Tudod, mitől függ, hogy
melyik csoportba fogsz tartozni?

Én tudom.

Az, hogy melyik csoportba tartozom, kizárólag Tőlem függ. Senki mástól.

Csak Tőlem, a hozzáállásomtól, a tetteimtől:

- Tudok-e nyitott elmével gondolkodni?
- Tudok és hajlandó vagyok-e folyamatosan változni?
- Mennyire vagyok kitartó?
- Milyen erős az akaraterőm?

- Mennyi időt szánok tanulásra?
- Mennyi időt szánok személyiségfejlesztésre?
- Mennyire vagyok hatékony?
- Milyen gyorsan tudok dönteni?
- Mennyire tudok olyan fejjel dönteni, amilyen lenni akarok, és nem pedig olyan fejjel, amilyen vagyok? (Érted?)
- Mennyire tudok elengedni dolgokat?
- Mennyire teszem magam jó megvalósítóvá?
- Mennyire vagyok hajlandó áldozatokat hozni ma, hogy a holnapom jobb legyen?
- Mennyire tudom levetkőzni a negatív érzéseket, gondolatokat, szokásokat?
- Mennyire tisztelem a sikeres embereket és hajlandó vagyok-e elfogadni a segítségüket?

Akárhová fogsz menni, akármilyen földrészre, iparágba kerülsz, ezt a 80-15-5% felosztást MINDENHOL meg fogod találni! Ez mindenhol ott van.

Ez az élet egyik legérdekesebb törvénye, és a legszebb benne, hogy mindenki saját magát helyezi el a táblán.

- 80% sodródni fog, és azt fogja hinni, hogy az élet egyenlő a körülményeivel...

- 15% megmakacsolja magát, és árral szemben fog úszni...

- és a top 5% a tettei révén felülemelkedik a körülményein és megváltoztatja maga körül a valóságot.

Ideje dönteni  J