Megosztjuk gondolatainkat

Egészség, pénz, munka, hobbi, emberi kapcsolatok, szellemi állapotunk netán a lelkünk...vajon melyiknek az állapota a legfontosabb?

Mi úgy gondoljuk, hogy ezen a nyolc területen egyszerre kell "dolgozni".... MOST!

Neked melyik a legfontosabb?

2014. szeptember 18., csütörtök

Elbert Hubbard - Levél Garciának


Ebben az egész kubai ügyben egy ember emelkedik ki emlékeim horizontján, mint világítótorony a sötét messzeségben. Amikor kitört a háború Spanyolország és az Egyesült Államok között, parancsolóan szükséges volt, hogy sikerüljön gyors kapcsolatot létesíteni a lázadók vezérével. Garcia valahol a kubai hegyekben rejtőzött — senki sem tudta hol. Posta vagy távíró nem érhette el. Az elnöknek meg kellett szereznie az együttműködését méghozzá gyorsan.

Mit lehetne tenni?!

Ekkor valaki ezt mondta neki: Van itt egy fickó, akit Rowannak hívnak. Ha valaki, hat akkor ő megtalálja önnek Garciát. Elküldtek Rowanért, odaadták neki a levelet, hogy adja át Garciának. Hogy ez a fickó, akit Rowannak hívnak, hogyan vette át a levelet, hogyan csomagolta be egy olajjal átitatott bőrtasakba, hogyan varrta be kabátjába a szíve fölé, hogyan indult útnak egy csónakkal, hogyan szállt partra négy nap múlva. Kubában éjnek éjjelén, hogyan jutott el három hét múlva a sziget másik felébe, gyalog téve meg az utat egy ellenséges országban, és végül hogyan adta át a levelet Garciának — olyan dolgok, melyeket itt szükségtelennek tartok részletezni. A lényeg, amit mondani akarok: McKindley elnök adott Rowannak egy levelet, hogy vigye el Garciának. Rowan fogta a levelet, és nem kérdezte: Hol találom meg Garciát? Istenemre! Itt van egy ember, akinek alakját a halhatatlanság bronzába kellene önteni, és a szobrot minden iskolában fel kellene állítani Mert a fiataloknak nem még több könyvszagú ismeretre, nem még több ilyen vagy olyan instrukcióra van szükségük, hanem egy kis gerincerősítőre, ami arra bírja őket, hogy hűségesen kitartsanak egy feladat mellett, hogy határozottan és gyorsan cselekedjenek, hogy egyetlen célra összpontosítsák erőiket. Vagyis elvegezzék a feladatot — elvigyék a levelet Garciának.

Garcia tábornok már halott, de vannak újabb Garciák. Nincs ember, aki igyekezvén megvalósítani egy sok kezet igénylő vállalkozást, ne hőkölt volna vissza néhányszor, látva az átlagember ostobaságát — hogy az vagy nem tud, vagy nem hajlandó egyetlen feladatra összpontosítani, és azt legjobb tudása szerint elvégezni. Slampos segítség, ostoba figyelmetlenség hanyag érdektelenség, félszívvel végzett munka — ez az általános norma, és nincs ember, aki ezen változtatni tudna, hacsak minden erejét bevetve fenyegetéssel, erővel vagy vesztegetéssel nem bír rá másokat, hogy tisztességgel segítsék őt. Vagy Isten nem tesz csodát, és nem küldi el neki segítségül a Fény Angyalát. Nos, olvasóm, tégy próbát! Ott ülsz hat dolgozód van elérhető távolságban. Hívd be az egyiket, és mondd neki ezt: Nézze meg, kérem, a lexikont, és állítson össze nekem egy rövid anyagot Correggioról! Netán csendesen azt mondja majd: Igen uram!, aztán elmegy, hogy teljesítse a feladatot? Esküszöm mindenre, ami szent, hogy nem! Halszemével bámulni fog rád, és felteszi valamelyiket a következő kérdések közül:
• Ki az a Correggio?
• Milyen lexikont nézzek meg?
• Hol van az a lexikon?
• Erre vettek fel engem?
• Véletlenül nem Bismarckra gondol?
• Mi lenne, ha Charlie-t bízná meg vele?
• Mar meghalt az ürge?
• Sürgős az ügy?
• Nem lenne jobb, ha idehoznám önnek a kötetet, és maga nézné meg?
• Pontosan mit akar tudni?

De ez még semmi! Tízet teszek egy ellen, hogy miután válaszoltál a kérdéseire, megmagyaráztad neki, hol keresse az adatokat, és miért van rájuk szükséged, el fog menni, felhajt egy kollégát, hogy segítsen neki — aztán visszajön hozzád, és azt mondja, a lexikonban nincs ilyen fickó. Lehet persze, hogy elvesztem a fogadást, de szinte kizárt. Nos, ha elég bölcs vagy, nem próbálod megmagyarázni a segítségednek, hogy Correggio a C betűnél, és nem a K betűnél található. Ehelyett udvariasan mosolyogsz, és ezt mondod: Semmi baj! Ne törődjék vele! és indulsz, hogy magad nézz utána a dolognak. Ez a képtelenség a független cselekvésre, ez az erkölcsi korlatoltság, ez az akaratgyengeség, ez a vonakodás, hogy lelkesen megragadjak és felvigyek a hegyre, amit fel kell oda vinni — nos, ezek azok a dolgok, amelyek a nagyon-nagyon távoli jövőbe tolják ki az igazi szocializmust.
Ha az emberek nem hajlandók önmaguk hasznára cselekedni, akkor mit fognak tenni, ha erőfeszítéseik egyformán szolgálják majd mindenki javát? Egy munkavezető kell majd furkósbottal, és pénteken az a félelem fogja helyükön tartani a munkásokat, hogy kaphatnak egyet a fejükre. Hirdess meg egy gépírónői állast, és tíz jelentkezőből kilenc nem fog tudni helyesen írni és nem is gondolja, hogy erre szüksége lenne!
Meg tudna az ilyen írni egy levelet Garciának? Nézze meg azt a könyvelőt! — mondja nekem egy nagy gyár igazgatója. — Igen. Mi van vele?— Nos, ez egy jó könyvelő, de ha egy megbízással beküldöm őt a városba, lehet, hogy azt rendben teljesíti, lehet, hogy útközben megáll négy kirakat előtt, és mire beér a Main Streetre, elfelejti, mivel küldtem el őt. Meg lehet bízni az ilyen embert, hogy vigyen el egy levelet Garciának?
Az utóbbi időben sok szentimentális együttérzéseim nyilatkozásának vagyunk tanúi a munkásnyúzó üzemek kiszipolyozott szerencsétlenjei’ és a tisztességes munkát kereső hontalan vándorok’ iránt. Ezeket az érzelmeket általában a hatalom lélektelen bitorlóit ostorozó kemény szavak kísérik. Ugyanakkor egyetlen szó sem hangzik el arról a munkaadóról, aki idő előtt beleőszül a hiábavaló igyekezetbe, hogy a rendetlen soha – nem – csinálnak – meg – semmit - becsületesen –ektől tisztességes munkát próbáljon kapni. Egyetlen szó sem hangzik el arról az ismételt és ismételt próbálkozásáról, hogy hozzáértő, dolgos embereket vegyen fel. Mert akik most vannak, lógni kezdenek amint hátat fordít nekik. Minden gyárban és üzemben állandó gyomlálás folyik. A munkaadó szüntelenül igyekszik megszabadulni azoktól a segítségektől, akik bebizonyították képtelenek hozzájárulni a vállalkozás sikeréhez. Mindegy, milyen szelek fújnak a gazdaságban, a rostálás állandóan folyik. A különbség csupán az, hogy ha nehéz idők járnak és kevesebb a munka, a rostálás következetesebb — a nem hozzáértőknek, a tunyáknak menniük kell. Ez a természetes kiválogatódás törvénye. A munkaadót arra ösztönzik érdekei, hogy a legjobbakat tartsa meg — azokat, akik képesek elvinni a levelet Garciának. Ismerek egy ragyogó képességű embert, aki képtelen saját vállalkozásba fogni, ennek ellenére teljesen használhatatlan egy másik ember vállalkozásában, mert állandóan magával viszi azt az őrült gyanakvását, hogy munkaadója elnyomja, vagy ha nem, akkor el akarja nyomni őt. Nem tud utasításokat adni, de nem hajlandó utasításokat elfogadni. Ha netán átadnának neki egy levelet, hogy vigye el Garciának, a válasza alighanem az lenne: Vigye el maga! Ma ez az ember munkát keresve járja az utcákat, kopott kabátját átfújja a szél. Aki csak ismeri, fél alkalmazni, mert állandóan elégedetlenséget szít maga körül. Koponyájába képtelen behatolni a józan megfontolás. Az egyetlen dolog, ami hatást tud gyakorolni rá, egy vastag talpú, negyvenötös bakancs rúgása. Tudom, hogy az ilyen lelki sérültet ugyanolyan sajnálat illeti meg, mint a testi fogyatékost. Ám legyen néhány szavunk azokért is, akik nagyszerű vállalkozásokat működtetnek, azokért, akiknek munkaideje nem fejeződik be a sziréna hangjára, és akik a szükségesnél korábban beleőszülnek abba a küzdelembe, melyet a slampos érdektelenség, a trehány ostobaság és az igaztalan hálátlanság ellen vívnak, ami e vállalkozások nélkül nemcsak éhes, de otthontalan is lenne. Netán eltúloztam a dolgot? Feltehetően igen. De amikor az egész világ a nyomortanyákról zeng, szeretnék néhány együtt érző szót szólni azokról is, akik sikeresek. Akik óriási akadályok ellenére is egységbe szervezik mások erőfeszítéseit, és sikerre visznek dolgokat, hogy aztán rájöjjenek, semmi sincs benne: semmi, csak keserves küzdelem és néhány örömteli pillanat. Hordtam kis lábaskában vacsorát, dolgoztam napszámosként, voltam munkaadó is, és tudom, mindkét fél mellett felhozhatók dolgok. A szegénység nem jelent per se kiválóságot. A rongyok nem jelentenek ajánlást. Nem minden munkaadó kapzsi és zsarnok, mint ahogyan nem minden szegény szent. A szívem azért az emberért dobban, aki akkor is jó munkát végez, ha a főnök távol van, és nem csak akkor, amikor ott áll a háta mögött. Szívem azért az emberért dobban, aki ha megkapja a Garciának szóló levelet, csendben átveszi, nem tesz fel hülye kérdéseket, és sanda gondolat nélkül — hogy valami mást tesz vele, mint hogy eljuttatja a címzetthez — teljesíti, amit vállalt. Civilizációnk fejlődése — hosszú és kitartó kutatás az ilyen emberek után. Amit ő kér, meg fogja kapni, mert szükség van rá minden városban, minden faluban, minden irodában, minden üzemben, minden gyárban.
A világ sóvárog az ilyen ember után. Szükség van rá. Nagy szükség van rá. Az olyan emberre mindig szükség van, aki elviszi a levelet Garciának.

2014. március 24., hétfő



Aloe Vera legfontosabb aktív összetevői:

Vitaminok:
• A-vitamin (karotin): védi a sejteket a szabad gyököktől, jótékony hatással van a bőrre, hajra.
• B1 (tiamin): szükséges az energiatermeléshez és a szövetgyarapodáshoz, az izmok és az idegrendszer zavartalan működéséhez.
• B2 (riboflavin): szükséges a B6 működéséhez, elősegíti a növekedést, javítja a látást.
• B3 (niacin nikotinsav): anyagcsere-szabályozó, az idegrendszer működéséhez nélkülözhetetlen.
• B6 (piridoxin): fontos a vörösvértestek és ellenanyagok képzéséhez, az immun- és idegrendszer működéséhez.
• B9 (folsav): nélkülözhetetlen a fehérje szintézishez, a vörösvértestek képzéséhez.
• B12 (cianokobalamin): nélkülözhetetlen a sejtek növekedéséhez, a folsav sejtekbe juttatásához.
• C-vitamin (aszkorbinsav): fontos antioxidáns, számos betegségnél segíti a gyógyulást.
• E-vitamin (tokoferol): fontos antioxidáns, védi a sejthártyákat, fokozza a sejtregenerálódást.
• Kolin: segíti az anyagcserét, a zsírsavak felhasználását, a szervezet méregtelenítését.

Ásványi elemek:
• Kalcium és foszfor: segítik a csontfejlődést.
• Kálium (kálium-szorbát): szabályozza a szervezet vízháztartását, normalizálja a szív ritmusát, vérnyomáscsökkentő, hiánya esetén a sejtek, idegek és izmok nem látják el feladatukat.
• Vas: szükséges a vörösvértestek képzéséhez, és bizonyos enzimek keletkezéséhez.
• Nátrium: nélkülözhetetlen a vízháztartás szabályozásában.
• Klór: létfontosságú a gyomorsavképzésben, antiszeptikus, fertőtlenítő hatású.
• Mangán és magnézium: jelenlétük fontos az enzimek működéséhez, segítik az izmok és a központi idegrendszer hatékony működését jó állapotának megőrzését.
• Réz: nélkülözhetetlen a vas beépüléséhez, nagy szerepe van a kötőszövetek kialakulásában.
• Króm: segíti a zsírsavenzimek működését, fontos a vércukor-, és koleszterinszintjének szabályozásában.
• Cink: serkenti a fehérjék képződését, irányítja az anyagcsere-folyamatokat.

Mono és poliszacharidok:
cellulóz - glükóz - mannóz - aldonentóz - uronsav (hexo) - lipóz - allináz - L-ramnóz - acemannon.
Esszenciális aminosavak:
(A nyolc esszenciális aminosavból - melyet a szervezetünk nem tud előállítani- hetet tartalmaz)
Izoleucin - Leucin - Lizin - Metionin - Fenilalanin Treonin - Valin (a gyermekeknek a Hisztidin is, mert a szervezetük még nem tudja előállítani)

Szekunder aminosavak:
(A 14 szekunder aminosavból 11 megtalálható benne)
Aszparaginsav - Glutaminsav - Alanin -Argin (vagy arginin) - Cisztin - Glicin - Hisztidin Hidroxiprolin - Prolin - Szerin - Tirozin
Lignin, szaponin, antrakinon-ok:
1. A"ligninek" könnyedén hatolnak be a bőrbe.
2. A"szaponinok" antiszeptikus hatásúak.
3. Az"antrakinonok" hashajtó hatásúak. Fontos szerepe van a méregtelenítésben
• Aloin
• Barbaloin (barbaloin glükozid): antibiotikus és purgatív.
• Izobarbaloin: fájdalomcsillapító és antibiotikum.
• Antranol és antracén: stimulálják a vér oxigénmegkötését.
• Aloesav: antibiotikum.
• Aloe amodin: baktericid, purgatív.
• Fahéjsav: sebtisztító, csíraölő és fungicid.
• Fahéjsav-észter: fájdalomcsillapító, érzéstelenítő.
• Éteres olaj: nyugtató.
• Krizofánsav: fungicid (bőrgombaölő).
• Aloe ulcine: gátolja a gyomorszekréciót (hisztamin reakcióval).
• Rezisztanol.


Enzimek:
Irányítják a sejtekben lejátszódó kémiai folyamatokat, hiányuk előbb-utóbb betegséghez vezet.
• Amiláz: katalizálja az amidon hidrolízisét dextrózzá, maltózzá.
• Bradikináz vagy Bradikinináz: fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, serkenti az immunrendszert.
• Kataláz: megakadályozza a savoxidok felszaporodását a szövetekben.
• Cellulóz: segíti a normális emésztést.
• Kreatin foszfokináz: izomenzim.
• Lipáz: segíti a zsírok emésztését.
• Nukleotidáz: gyorsítja a nukleotidok hidrolízisét nukleozidokká.
• Alkalin foszfatáz: szabályozza a májműködést.
• Proteolitáz vagy proteáz: a fehérjéket alkotó elemeikre hidrolizálják.
• Foszfatáz (sav): hiánya a prosztata rák jelzője.
Aloe Vera legfontosabb tulajdonságai, szakirodalmak szerint!
• Immunrendszer erősítő, regeneráló
• Javíthatja az állóképességet és a kedélyállapotot
• Meggyorsíthatja a gyógyulási folyamatot
• Serkentheti és regenerálhatja a szervrendszereket (szív - vérkeringés, gyomor – emésztő és kiválasztó rendszer, nyirok rendszer)
• Méregtelenítő - vértisztító - baktériumellenes, gombaölő, csíraölő, lúgosító hatású
• Gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító
• Eredményesen gyógyíthatja az ízületi ill. izom gyulladásokat
• Hatékonyan javíthatja a vércukor és koleszterin szintet
• Magas antioxidáns révén, véd a rákkeltő szabad gyököktől
• Allergia – asztma kezelését segítheti
• Refluxot megszüntetheti
• Gyomorfekélyből adódó sebek kezelésében segíthet
• Sebösszehúzó, vérzéscsillapító hatású
• Heges sebek, égések, sugársebesülések gyógyulását segítheti
• Csökkenti a vér zsírtartalmát
• Tágítja a véredényeket
• Székrekedés ellen javallott
• Tágítja a finom hajszálereket és tisztítja a vért
• Hámszövetképző
• Javítja a szívműködést
• Csillapítja a köhögési ingert
• Csillapítja a viszketési ingert
• Javítja a látást
• Eltávolítja a szennyező anyagokat a szervezetből
• Élsportolóknak: kificamodáshoz, ránduláshoz, íngyulladásra lehet segítséggel
• A hölgyek használhatják szépségmaszk elkészítéséhez, arckrémként vagy a hajuk ápolásához
Michael Peuser az “Aloe, mint a gyógynövények királynője” című könyvéből idézzük az alábbi felsorolást. Peuser állítása szerint az Aloe az alábbi betegségeket, tüneteket és területeket képes gyógyítani. www.michaelpeuser.de
• Kiválasztó szervek
• Ízületi gyulladások
• Asztma
• Szembetegségek
• Torokgyulladás
• Vérszegénység
• Ágybavizelés
• Koleszterin problémák
• Krónikus bőrkiütés
• Mirigyduzzanat
• Vastagbélgyulladás
• Gyulladt bőrbetegségek
• Ekcéma
• Láz
• Elhízás
• Kötőszöveti gyulladások
• Lábgomba
• Sárgaság
• Nemi betegségek
• Daganatok
• Gyomorhurut
• Májgyulladás, zsugorodás
• Herpesz
• Aranyér
• Szívritmuszavarok
• Derékfájás
• Férfi meddőség
• Keringés
• Rák
• Máj, illetve lépmegnagyobbodás
• Leukémia
• Gyomorgyulladás
• Nyálkahártyatömlő-gyulladás
• Pikkelysömör
• Tuberkulózis
• Emésztőrendszer
• Székrekedés
• Termékenység nőknél
• Változókori fájdalmak
• Bélféreg, giliszta
• Cukorbetegség
• Nyombélfekély

2014. március 11., kedd


Harc az énképért

Láttunk már szülőt, pedagógust minimum iskoláskorunkban, vagy szülői értekezleten, aki vehemensen, indulattal bizonygatta, hogy valamely gyerek, gyerekünk mennyire rossz, kiállhatatlan, tehetségtelen, fegyelmezetlen, lusta, gyenge matekból, magyarból, piszkosan dolgozik stb. S amikor a bizonyítvány is "tanúsítja", hogy a gyerek kettes magatartású, tehetségtelen a matematikához, tehetségtelen az iskolához. Olyat is láttunk már, hogy állóháború alakult ki a felnőtt pedagógus és a hatéves kisiskolás között, hogy "jó-e?" a gyerek. És el tudjuk képzelni a háború kimenetelét. A pedagógus, amikor értékel, nem pusztán eredményt értékel, hanem értékelésével, későbbi eredményt okoz.
A nevelő azzal, hogy értékel, és ahogyan értékel énképet formál. S azzal, hogy énképet formál: sorsot formál.
Sokszor az iskoláskor első éveiben, ha nem is tudatosan, de harc indul a pedagógus és a szülő között, amelyben a tét: a gyerek énképe.
Ha a pedagógusi negatív értékelés győz, az lehet igazzá. Ha a pedagógus negatív énképet alakít a gyerekekben: negatív sorsot okoz! Ha pozitív énképet alakít: pozitív sorsot okoz! Minden gyerek olyan amilyen, s önmagában nincsen előjele. De megjelenhet negatív, vagy pozitív előjellel a nevelő viselkedésében. S ez énképet formáló erő. Nincs jó és rossz gyerek, de vannak helyesnek és helytelennek tartott cselekedetek.
Hogyan lesz az élethelyzetében kompetens, kreatív ötéves kisgyerekből az általános iskola egy éve után az iskolában szorongó, a feladatoktól tartó, iskolai élethelyzetben inkompetens érzésű hat - hétéves kisgyerek? S ma még ez nem tárgya a szülő és iskola szerződésének: abban nem egyeztek meg a felek, hogy negatív énképet kell kialakítani az addig pozitív énképű gyermekből. Hiszen azért van a pedagógia, hogy képesek legyenek a gyerekek a problémák megoldására, és nem azért, hogy megtanulják, hogy mire képtelenek.
Az iskolának a kompetenciákat kell gyártania és nem az inkompetencia-érzést. Persze az iskolának meg kellene mérnie a reális teljesítményt, főleg azért, mert meg kellene tanulni a gyerekeknek az iskolában is eredményeik reális értékelését. S ne feledjük, a sikerkereső; reáloptimista, s nem idealista elvakult önnön képességei felől. Éppen ez a kulcs: reáloptimista, reálpozitív értékelés.

Hogyan értékeljünk?

Avval lehetne az iskolának, szülőnek, minden nevelőnek, s nevelni tudó vezetőnek, ezen segíteni, hogy a sikerkereső módján szétválasztaná minden pedagógusi, nevelői, vezetői értékelésnél a személy értékelését a cselekedetek értékelésétől.
A személy mindig értékes, mindig pozitív, mindig jó, és szerethető, a cselekedet viszont a pontosabb célelérés miatt mindig korrigálható.
Helytelen cselekedet: korrigálandó cselekedetet jelentsen, és ami a legfontosabb: korrigálhatót, hiszen a cselekvő képes rá, ha azt hiszi képes rá.

Negatív énkép kialakítása tilos! Ezt kellene kiírni minden neveléssel foglalkozó helyen a hirdetményekre.

2014. március 5., szerda



Vagytok itt 53 ezren,
de nem mindenki egyenlő:

> 5% (2650 fő) közületek irigylésre méltóan sikeres lesz: Fejleszti a vállalkozását, gangol előre, kívülről úgy fog kinézni, mintha egy született mázlista és életművész lenne - mások körülötted főleg irigyelni fognak és vágyakozni a sikereidre, bekerülsz a világ leggazdagabb 1-2%-ába. A céljaid teljesülnek, és a magad és a környezeted életét rendkívül pozitívan befolyásolod. Az életed és az eredményeid révén a világ egy jobb hely lesz.

> 15% (7950 fő) átlagon feletti lesz: a céged menni fog, biztosít egy klassz profitot, amiből jobban megélsz mint a többség. Valószínűleg a világ leggazdagabb 10%-ba fogsz tartozni (nem olyan nehéz!). A céljaidból sok teljesül, elégedett leszel az eredményeiddel, másoktól felnéznek Rád, de titokban néha kicsit sajnálni fogod, hogy nem a maximumot hoztad ki a lehetőségeidből. Azért panaszra nem lesz okod, jól fogsz élni.

> A maradék 80%-nak (42 400 fő) viszont rossz hírem van: egész életedben küszködni fogsz. A vállalkozásod a tönk szélén fog lavírozni egész életedben. Több lesz a nehéz napod mint a könnyű, az álmaid, vágyaid nagy része beteljesületlen marad. Egész életedben irigykedve fogod nézni azokat a vállalkozásokat, amik elhúznak melletted és tovább jutnak, akik sokkal többet kihoznak ugyanabból a piacból mint Te. Lassan lemondasz az álmaidról, megkeseredsz, irigy leszel és titokban azt kívánod: bárcsak nekik sem sikerült volna. Kritizálni fogod őket, a saját sikertelenségedet pedig a körülményekre, a sorsra fogod.

===============
Na most jön a lényeg:
===============

Tudod, mitől függ, hogy
melyik csoportba fogsz tartozni?

Én tudom.

Az, hogy melyik csoportba tartozom, kizárólag Tőlem függ. Senki mástól.

Csak Tőlem, a hozzáállásomtól, a tetteimtől:

- Tudok-e nyitott elmével gondolkodni?
- Tudok és hajlandó vagyok-e folyamatosan változni?
- Mennyire vagyok kitartó?
- Milyen erős az akaraterőm?

- Mennyi időt szánok tanulásra?
- Mennyi időt szánok személyiségfejlesztésre?
- Mennyire vagyok hatékony?
- Milyen gyorsan tudok dönteni?
- Mennyire tudok olyan fejjel dönteni, amilyen lenni akarok, és nem pedig olyan fejjel, amilyen vagyok? (Érted?)
- Mennyire tudok elengedni dolgokat?
- Mennyire teszem magam jó megvalósítóvá?
- Mennyire vagyok hajlandó áldozatokat hozni ma, hogy a holnapom jobb legyen?
- Mennyire tudom levetkőzni a negatív érzéseket, gondolatokat, szokásokat?
- Mennyire tisztelem a sikeres embereket és hajlandó vagyok-e elfogadni a segítségüket?

Akárhová fogsz menni, akármilyen földrészre, iparágba kerülsz, ezt a 80-15-5% felosztást MINDENHOL meg fogod találni! Ez mindenhol ott van.

Ez az élet egyik legérdekesebb törvénye, és a legszebb benne, hogy mindenki saját magát helyezi el a táblán.

- 80% sodródni fog, és azt fogja hinni, hogy az élet egyenlő a körülményeivel...

- 15% megmakacsolja magát, és árral szemben fog úszni...

- és a top 5% a tettei révén felülemelkedik a körülményein és megváltoztatja maga körül a valóságot.

Ideje dönteni  J

2014. február 21., péntek

 A titok 12 pillére


1. A tiltás létrehoz.
2. A tagadással állítasz.
3. Aminek ellenállsz, az hat rád.
4. Amitől félsz, az bekövetkezik.
5. A teremtéshez tér kell.
6. Ami téged vonz, azt te is vonzod.
7. Amit elfogadsz, attól teret kapsz.
8. Amiről van egy képed, arra képes vagy.
9. Csak akkor kaphatod azt, amit akarsz, ha tudod, hogy mi az.
10.Nem kell, hogy kutass a szeretet után, amikor abból vagy.
11.A karma titka : ami körbe megy, az körbe jön.
12.Amit megosztasz másokkal, azt meghálálja az Univerzum !


2014. február 18., kedd




Ellenkezik az emberi józan ész legelemibb követelményeivel

"...csak az lehet igazán ember, aki igazán gyermek is tudott lenni, az régi igazság. Hogy csak az egészséges ember lehet igazán hasznos tagja a társadalomnak, ahhoz kétség nem fér. És mi kikergetjük hideg, sötét téli reggelen fél hét órakor kis gyermekeinket meleg ágyukból, hogy elzavarjuk őket az iskolába, ahol mozdulatlanul, rettegésben töltik el zsenge éveik nagy részét, ahol egészségtelen, félénk, 10 éves felnőtteket faragnak belőlük...

Ami itt folyik, ellenkezik nemcsak a fiziológia és orvostudomány, de ellenkezik az emberi józan ész legelemibb követelményeivel. Ami pedig az öt órai oktatást illeti, én magam ugyancsak szellemi munkához szokott tudós ember vagyok, de én képtelen vagyok tovább, mint két óra hosszat előadásra figyelni, még akkor is, ha az előadás érdekes (ami pedig előadásban elég ritka). És akkor mi 10-12 éves kis gyermekek fejének beszélünk öt óra hosszat? Én nem értek pedagógiához, de ha ez nem ellenkezik a pedagógia elveivel, úgy ezt a tudományt sem emberi lényeknek találták ki.
...
Hogy az iskola mit ad a mi elvett drága kincseinkért, a kivert érdeklődésért, a megcsonkított egészségért, az elnyomott szabadságért és önállóságért, azt nekem sok érdeklődésem ellenére sem sikerült kinyomoznom."

Szent - Györgyi Albert, 1930

2014. január 30., csütörtök

Az adott szó hatalma


"Élt Firenzében egy lovag, aki durvaságáról és kegyetlenségéről volt híres. Ez az ember azután Gottfried de Bouillon oldalán a Szentföldre indult kereszteslovagként.
Amikor a hadvezér után a legelső lovagként, először ért a Szent Város, Jeruzsálem várfalára, jutalmul azt kapta, hogy a szent sír lángjánál legelőbb ő gyújthatja meg gyertyáját. Ezután könnyelműen, tréfálkozás közben, társai előtt ígéretet tett, hogy ezt a lángot kioltatlanul viszi szülőföldjére.
A lovag adott szava kötelez. Elindult haza a lánggal. Útközben nevették, bántották, sajnálták. Útközben oda lett egészsége, vele együtt minden gőgje és durvasága. De ő mindent eltűrt, elviselt, csakhogy megtarthassa adott szavát, és megóvja azt a lángot.
Lassan, de hazaért Firenzébe. De haza már nem az ember érkezett meg, aki egykor elindult onnan. Fogadalma megváltoztatta őt, aki a saját életénél fontosabbnak tartotta "küldetését", és adott szavát."
Számomra ez a történet - többek között - az adott szó hatalmáról is szól. Sokszor látom és tapasztalom, hogy emberek milyen könnyen, milyen gond nélkül mondják az ellenkezőjét annak, ami mellett egykor oly erősen érveltek. Ma már az adott szó nem kötelez semmire, inkább érdekeik mentén hoznak döntéseket az emberek. Az érdekek pedig hol ezt, hol pedig azt diktálják. S miközben az emberek - titkon - vágynak hősökké lenni, addig olyan szavak, mint a kitartás, a hűség, a kimondott szavainkhoz való ragaszkodás már nem szerepel személyes szótárainkban. Másfajta hősiességre vágyunk, mert a hétköznapi hősiességhez nem fűlik a fogunk.

2014. január 29., szerda


Amit a kanadai vadlibáktól tanulhatunk

Tény:
A vadlibák csoportosan, V alakban szállnak. Repülés közben mozgatják szárnyukat, s a levegő felhajtóereje fenntartja a következő libákat. Így lehetséges, hogy 71%-kal hosszabb távolságot tudnak megtenni, mintha csak egyetlen pár repülne.
Tanulság:
Ha egymást segítve dolgozunk, s közösségi szellemben végezzük a munkánkat, sokkal gyorsabban érjük el a célt.

Tény:
Ha egy vadliba kirepül a sorból, és egyedül próbál célhoz érni, azonnal lelassul, mert nem segíti őt többé a levegő emelő hatása, amelyet a többi vadliba szárnycsapásai biztosítanak számára. Így gyorsan visszarepül a sorba, hogy repülése könnyebbé váljon a társai erőfeszítése által.
Tanulság:
Ha annyi eszünk van mint egy kanadai vadlibának, akkor együtt dolgozunk a közösséggel a közös cél érdekében.

Tény:
Amikor a vezető liba elfárad, egy másik veszi át a helyét az élen.
Tanulság:
A közösségben el kell fogadnunk egymásrautaltságunkat, s a megfelelő pillanatban átadni vagy átvenni a munkát éppúgy, mint a vezetést.

Tény:
Repülés közben a hátsó vadlibák hangosan gágognak, hogy az elsőket erőfeszítéseikben biztassák.
Tanulság:
A közösség nem létezhet szurkolók nélkül, és fontos, hogy a gágogás biztató legyen.

Tény:
Ha egy vadliba megbetegszik, két társa leszáll vele, s addig együtt maradnak, míg meggyógyul, vagy elpusztul. A libák ezután visszatérnek a saját közösségükhöz, vagy hármasban, vagy már csak kettesben. Olykor egy másik közösséggel repülnek, míg el nem érik a sajátjukat.
Tanulság:
Ha annyi együttérzés lenne bennünk, mint a vadlibákban, átsegítenénk egymást a nehéz időkön, ahogyan ők teszik.

2014. január 14., kedd

Tiltott és veszélyes étrendkiegészítők listája

Az ÁNTSZ által tiltott, ill. az OĖTI által veszélyesnek ítelt étrendkiegészítők. Az ÁNTSZ és az OÉTI tiltás oka: ezekkel a étrendkiegészítőkkel kapcsolatosan feltételezhető a fogyasztóra gyakorolt káros hatás.

Az ÁNTSZ lista:

Viamax Sensitive Desire for Women
Viamax Sensitive Desire for Men
Vitamax-multivitamin por alakban - vitamin, ásványi anyag és nyomelem tartalmú készítmény
Vitamax-multivitamin por alakban - almás vitamin, ásványi anyag és nyomelem tartalmú cukormentes készítmény

Libidfit
Graviola - graviolát tartalmazó kapszula
Graviola - graviolát tartalmazó növényi kivonat
Formula#1 növényi hatóanyagot tartalmazó kapszula
Dr. Lenkei Életerő Napi Vitamin Csomag - Erős
Dr. Lenkei Életerő Napi Vitamin Csomag - Közepes
Dr. Lenkei Életerő Napi Vitamin Csomag - Alap
Dr. Lenkei Ásványi anyag komplex - ásványi anyag kelát komplex tabletta
Dr. Lenkei C-vitamin narancs ízű rágótabletta (500 mg)
Szív-Erő - vitamin, ásványi anyag és egyéb szívbarát anyag tartalmú készítmény
Szuper C 500 mg, - különleges, 22 természetes forrásból származó C-vitamin készítmény
Szuper C-vitamin por alakban
Szuperfrissítő - frissítő és ásványi anyagpótló por C-vitaminnal
B-komplex kapszula
C-vitamin Bomba - C-vitamin 5000 mg-os adagokban
C-vitamin érzékeny gyomrúak számára - gyomorkímélő C-vitamin készítmény
Enyhe menses - vitamin, ásványi anyag és növényi kivonat
Enyhe változókor - ásványi anyag és növényi kivonat
Nátha Bomba - vitamin, ásványi anyag és növényi kivonatot tartalmazó készítmény
Immunerősítő - vitamin, ásványi anyag és növényi kivonat
Emileve Fitoactive - fehér fűz és margitvirág kivonatot tartalmazó étrendkiegészítő tabletta
Puridren fito 12 - gyógynövény kivonatokat tartalmazó oldat
Pote-mix Bumm kapszula

Az OĖTI lista:

DRAGON POWER gyógynövény tartalmú vitalitás kapszula
GOLDEN NIGHT növényi kivonatot tartalmazó kapszula
HARD NIGHT növényi kivonatot tartalmazó kapszula férfiaknak
POTE-MIX BUMM Növényi összetevőket tartalmazó kapszula férfiak részére
SATIBO ALTERNATIVE CAPSULE kapszula
UP növényi kivonatokat és C-vitamint tartalmazó kapszula
STAMINA SQUARED